EN
array(1) { [0]=> object(WP_Term)#1017 (16) { ["term_id"]=> int(30) ["name"]=> string(13) "recess-inner3" ["slug"]=> string(13) "recess-inner3" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(30) ["taxonomy"]=> string(8) "category" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(4) ["filter"]=> string(3) "raw" ["cat_ID"]=> int(30) ["category_count"]=> int(4) ["category_description"]=> string(0) "" ["cat_name"]=> string(13) "recess-inner3" ["category_nicename"]=> string(13) "recess-inner3" ["category_parent"]=> int(0) } }

OMVANDLING TILL KULTUDRAL

Lång historia som kulturarena

Utvecklingen av S:t Nicolai som kulturarena går långt tillbaka: verksamheten i ruinen har sedan 1850-talet innehållit både ruinspel, teater, musik och middagar. Mycket har hänt sedan dess, med både efterfrågan, utbud, teknik och regelverk. För att kunna göra väl avvägda bedömningar och fatta goda beslut behövs ett gediget kunskapsunderlag. Det är förstås extra viktigt då man jobbar med en byggnad, ett monument, av S:t Nicolai ruins ålder och dignitet. Att ruinen befinner sig mitt i världsarvet Hansestaden Visby gör inte saken mindre grannlaga.